KEZDŐLAPESEMÉNYEKE-MAGAZINCIKKEKPARTNEREINKKAPCSOLAT
Budapesti hírek

Budapesti hírek

A Fővárosi Önkormányzat útfelújítási programjának részeként, a Budapesti Közlekedési Központ beruházásában 2014 augusztusában és szeptemberében négy kerületben indulnak útfelújítások a fővárosban. A munkálatokat az I., a III., a VIII., és a XIV. kerületben végzik el a következő két hónapban.

A felújítások során az alábbi útszakaszokon kezdik meg a munkálatokat:

  • I. kerület átkötő utak (Krisztina körút –Attila út közötti szakaszon). A Krisztina körút és Attila út között összesen 220 méter hosszban, kétegy észak és egy dél felé vezetőösszekötő, a forgalom elvezetésére szolgáló útszakaszt újítják meg.
  • III. kerület Mátyáshegyi út (Folyondár utcaKolostor út közötti szakaszon). A Mátyáshegyi út felújítása során a teljes pályaszerkezet-cseréjét végzik el.
  • III. kerület Ezüsthegy utca (Hősök tereDonát utca közötti szakaszon) és Donát utca (Szentháromság utcaEzüsthegy utca közötti szakaszon).
  • III. kerület Törökkő utca (Pomázi útCsillaghegyi út közötti szakaszon), Csillaghegyi út (Bojtár utcaTörökkő utca közötti szakaszon), Bojtár utca (Bécsi útHuszti út közötti szakaszon). A Törökkő utca teljes pályaszerkezete is megújul, melynek átépítése során a szegélyeket is lecserélik a kapubejárók szintbe helyezésével együtt. A Csillaghegyi út átépítendő szakaszának teljes hosszán a leromlott állapotú burkolatokat elbontják, majd a jelenleginél nagyobb szélességben újraaszfaltozzák.
  • A Bojtár utcában a meglévő kopóréteg lemarása után kiegyenlítő réteget és aszfaltréteget építenek be. Az aszfaltozási munkák idején félpályás, szakaszos útlezárásra és jelzőőrös irányításra kell számítani.
  • VIII. kerület Mátyás tér (Tavaszmező utcaJózsef utca közötti szakaszon). A tér felújítása során a meglévő szegélyeket elbontják, melyek helyett új betonszegélyt építenek, valamint a régi útburkolat lemarására és újraaszfaltozására is sor kerül.
  • XIV. kerület Füredi utca (Örs vezér tereKörvasút sor közötti szakaszon). A Füredi utca érintett szakasza két ütemben újul meg, az első mintegy 770 méteren az Ond vezér útja csomópontjától a Szentmihályi útig a meglévő aszfaltburkolat cseréjét végzik, majd a második szakaszban a Szentmihályi úttól a Körvasútsorig 520 méteren a teljes pályaszerkezetet újítják meg.

A metrófelújításokkal kapcsolatban

A BKV forrásait korábban évtizedes viszonylatban elherdáló fővárosi MSZP igyekszik valótlan helyzetet kreálni a budapesti metrófelújítások kapcsán. Úgy próbál tenni, mintha két évtizeden át ütemterv szerinti, szakszerű munka folyt volna, de ez nem több kétségbeesett kampánykísérletnél. A valóság az, hogy még amibe belefogtak, abból se fejeztek be soha semmit.

  • Az M1-es "kisföldalattinál" hozzá se nyúltak a szerelvényekhez, amik ma 41 évesek.
  • Az M2-es metrót mintegy 8 (!) évig készítgették elő, majd 4 évet dolgoztak rajta, de az új szerelvényeket 2010 után kellett a jelenlegi városvezetésnek beszereznie. A biztonsági berendezések cseréjét szintén a jelenlegi városvezetés végezte el 2013-ban.
  • Az M4-es metró építésébe ugyan felelőtlenül belefogtak, sok rossz szerződéssel visszafordíthatatlanná tették (ahelyett, hogy a tönkremenőben levő M3-sal foglalkoztak volna). 2002 és 2010 között is képtelenek voltak megépíteni. Itt hagyták műszakilag félkészen, veszteséggel fenyegető szerződésekkel, jogi rendezetlenséggel, súlyos külföldi követelésekkel terhelten. A jelenlegi városvezetés és FIDESZ többségű önkormányzat fejezte be 2014 márciusában, a kormány támogatásával.
  • Az első szakaszában 1976-ban beüzemelt M3-as metró már 2010-ben 34 éves volt. Káposztásmegyerig történő meghosszabbítását 1994-től állandóan ígérgette és kampányolt vele az MSZP-SZDSZ-es városvezetés, de soha nem történt semmi. (A vonalhosszabbítás tanulmánytervére nemrég a jelenlegi városvezetés szerzett uniós támogatást a kormány segítségével.)

A meglévő vonalszakasz felújításáról 2010-igazaz húsz éven keresztülaz MSZP és az SZDSZ soha semmiféle döntést, tervezési, engedélyezési, kivitelezési előkészületet nem hozott, illetve nem tett. A korábbi városvezetés közgyűlései érdemben még csak nem is foglalkoztak a problémával. A jelenlegi városvezetés 2014-re részletesen elemezte és előkészítette a felújítást. A síncserék egyébként jelenleg is zajlanak már. Tekintetbe véve az előzményeket, semmi garancia nincs arra, és semmi valószínűsége sincs, hogy egy baloldali pártok által támogatott városvezetés eredményesebben, hatékonyabban működhetne együtt a jelenlegi kormánnyal a szükséges források megteremtése érdekében.

forrás: www.budapest.hu

PARTNEREINK
bannerbanner
EUROXTRADE A FACEBOOKON