KEZDŐLAPESEMÉNYEKE-MAGAZINCIKKEKPARTNEREINKKAPCSOLAT
Allison-váltós Van Hool Altano TX távolsági járat: Itália-hosszan abszolút kényelmesen

Allison-váltós Van Hool Altano TX távolsági járat: Itália-hosszan abszolút kényelmesen

A BusWorld kiállításon bemutatott első Van Hool TX Altano, Allison automata váltóval, az olasz IAS Touringhoz került Cosenzába

 

Dél-Olaszországból az út északra meglehetősen hosszú. Ennek kényelmesebbé tételére, figyelembe véve az üzemanyag-hatékonyságot és a vezetési komfortot is, a Rossanoban (Cosenza megye) működő IAS Touring az Allison automata váltóval felszerelt Van Hool TX Altano beszerzése mellett döntött. A busz augusztus elején megérkezett és azonnal munkába is állították a dél-olasz Calabria régiót az ország északi részén fekvő Torinoval, Bergamoval, Milánóval és Bolzanoval összekötő autópályán.

 

Az IAS Touring helyi és helyközi buszjáratok hatalmas hálózatát működteti, amely több mint 7 millió kilométert tesz meg évente. A cég 170 főt alkalmaz és 120 buszból álló flottát működtet. A vállalat számára, mely széles körben ismert és elismert, mint megbízható bér-buszokat működtető cég, a busz-bérbeadási tevékenység kulcsfontosságú.

 

“A vállalat nagy odafigyeléssel választotta ki az új Van Hool buszt, előtérbe helyezve a csendes, pihentető utasélményt, mivel nagyon hosszú utat kell megtenni Itália egész hosszában” mondta Cosimo Sposato az IAS Touring flotta-managere. “Mivel oly sok kilométert kell utazni, nagyon fontos volt, hogy a busz kényelmes és zajmentes legyen.”

 

Miután több alkalommal is vezette a buszt, Francesco Antonio Sposato, az IAS egyik sofőrje így nyilatkozott a járműről: “Az Allison-váltós Van Hool Altano csendes és nagyon könnyű vezetni. Az utasok pihenten érkeznek meg Észak-Olaszországba, miután végigutazták az egész Itáliai-félszigetet.” Sposato úr hozzátette, hogy az automata váltó még teljes terhelés mellett is nagyon jól reagált, s ezt a véleményét osztotta a többi sofőr is, akiknek még volt alkalmuk vezetni a buszt.

 

Az üzemanyaghatékonyság a jármű másik nagy előnye. “Az üzemanyag-fogyasztás csökkent az Allison váltónak köszönhetően” – mondta Cosimo Sposato. “Tapasztalatunk alapján egy hasonló busszal összehasonlítva is kitűnő. Figyelembe véve, hogy ez az Altano átlagosan 7000 kilométert megy egy héten, komoly megtakarításra számítunk a cégnél.”

 

Manlio Alvaro, az Allison Transmission európai marketing igazgatója elmondta, hogy az Allison a jelenleg elérhető legjobb üzemanyag-hatékonysággal működő technológiát biztosította a Van Hool busz számára.

“A FuelSense bármilyen üzemi körülmények között optimalizálja az üzemanyag fogyasztást, figyelembe véve a terhelést és az útviszonyokat is” – mondta Alvaro úr. “Az automata váltó folyamatos erőátvitelt biztosít a motortól a hajtásláncon egészén át, ezzel az üzemanyagot a legjobb hatékonysággal használja fel. A szabadalmaztatott nyomatékváltó pedig megtöbbszörözi a nyomatékot a jármű indulásakor, és csökkenti a motor fordulatát utazósebességnél.

 

A Van Hool és az Allison több éve dolgozik már együtt az észak-amerikai piacra készülő, automata sebességváltóval felszerelt buszokon. Ez az együttműködés bővült most ki az európai buszok szállítására is. A 14 méter hosszú TX Altano 18 az első ilyen jármű Olaszországban, Allison sebességváltóval. Egy 510 lóerős DAF motorhoz az Allison Torqmatic®  T 525 retarderes modeljét párosították. A hatékony működésre tervezett váltó hat előremeneti és egy hátrameneti sebességet működtet, az 5. Generációs elektromos vezérlés pedig jobb teljesítményt tesz lehetővé és innovatív prognosztikai elemeket tartalmaz. A váltóhoz épített retarder a járművet csendesen és fokozatosan fékezi le.

 

“A busz nagy benyomást tett az IAS Tours vállalatra, s nemcsak a kényelme miatt.  A cégnél azt is értékelik, hogy könnyű vezetni, nagyon jól lehet vele manőverezni és mennyire csendes a hosszú út alatt” – mondta Frank Donato a Van Hool olasz értékesítési munkatársa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PARTNEREINK
bannerbanner
EUROXTRADE A FACEBOOKON