KEZDŐLAPESEMÉNYEKE-MAGAZINCIKKEKPARTNEREINKKAPCSOLAT
Interjú Giovanni Mantovani, a Veronai Vásár vezérigazgatójával

A SaMoTer-t immár 30. alkalommal rendezik meg. Figyelemre méltó szám. Mit gondol, mi a kulcsa ennek a sikernek?

A SaMoTer-t első alkalommal 1964-ben rendezték meg. A Veronai Vásár számára ez igazi kihívás volt, mert a rendezvényt a földmunkagépek bemutatására hozták létre, amely eddig az időpontig Európa elsődleges szektorának iránymutató rendezvénye, a Fieragricola kiállítás integrált része volt. Sikeres döntésnek bizonyult, mivel a SaMoTer az évek során növekedett,„túlélte” a háború utáni olaszországi gazdasági fellendülést, mint ahogyan az 1970-es és 2008-as gazdasági válságot is. A rendezvény mindig támogatta a vállalatokat és reklámtevékenységüket. Napjainkban a SaMoTer összehozza a teljes építőipari berendezés értékláncot. A talajmozgatáshoz számos egyéb, építkezéssel összefüggő területek kapcsolódtak: emelés, fúrás, tartozékok, gépek, alkatrészek, beton, zúzás, bontás, bérlés/bérbeadás és szolgáltatások. Úgy gondolom, hogy a SaMoTer történelme valójában az erőssége: a rendezvény haladt a maga útján minden nehézség ellenére és folyamatosan megújulva; azon dolgozva, hogy 2017-re egy „testreszabott” show jöhessen létre a kiállító cégek számára. A Veronai Vásár nemrégiben (november 29-én) megerősítette ezt az elkötelezettséget, miután részvénytársasággá alakult és bemutatta új üzleti tervét, amely öt tevékenységi pillért foglal magában a 2020-ig terjedő időszakra olyan jelentős szektor beruházásokkal, melyeket a SaMoTer vezérel.

 

A SaMoTer az FKM rendszert használja, amely azt mutatta, hogy 2014-ben közel 41.000 látogató és 453 kiállító vett részt a rendezvényen. Gondolja, hogy ezek a számok ez alkalommal magasabbak lesznek?

 

Természetesen, mint saját vásáraink szervezői, mindig arra törekszünk, hogy minden egyes rendezvényünkön növekedjék a kiállítók és a látogatók száma. Mindazonáltal nem szabad megfeledkeznünk arról, hogyaz ilyen rendezvényeken résztvevő vállalatok számára – a hatékony üzleti lehetőségeket jelentő kapcsolatok az igazán fontosak. Ezért ami valóban számít, az a résztvevő szakemberek minősége: erre a tényezőre összpontosítunk folyamatos befektetésinkkel országos szinten és az idelátogató külföldi vevők vonatkozásában is. A 2014-es SaMoTer tényszámai egy olyan gazdasági helyzetet tükröztek, amelyben az építőipari berendezés szektor krízise elérte a mélypontjátOlaszországban a termelési értékének közel 80%-át veszítette el 2008 óta. Nagyon optimisták vagyunk a 30. évfordulós rendezvényünket illetően: a szektor az elmúlt évek során elveszített területeit visszanyeri. Olaszország például az egymás követő 11 negyedévben az építőipari berendezések eladásában növekedést könyvelt el, ami szeptemberre 7.551 eladott egységet jelentett, míg Európa is 11%-os növekedést ért el 2016 első kilenc hónapjában. Számos nagy gyártó következetesen visszatér kiállítóként a SaMoTer-re. Ezek mind nagyon bátorító jelek a 2017. február 22 – 25. között megrendezésre kerülő SaMoTer-től várt teljesítmény fényében, amely számíthat abból az együttműködésből fakadó előnyökre, amelyeket az azonos időpontra ütemezett Asphaltica útépítési valamint a Transpotec szállítási és logisztikai kiállítások jelenthetnek.

 

Van-e speciális téma, amely reflektorfénybe kerül idén? Amennyiben igen, miért erre a témára esett a választás?

Valamennyi SaMoTer kiállításnak van kiemelt témája. A 2017-es rendezvény sem lesz kivétel: a hidrogeológiai kockázatok megelőzését, a talajvédelmet és –karbantartást, valamint a megoldások környezeti szükséghelyzetekre témaköröket választottuk központi témául. Kiemelten igyekszünk segíteni a földmunkagépek és technológiák kezelőit, akik kockázatos környezeti körülmények között végzik a munkájukat. Sajnos ez időszerű téma Olaszországban, ahol 7 millió ember él földcsuszamlások és áradások által veszélyeztetett területeken. De ez nem csak Olaszországot érintő jelenség, mivel a klímaváltozás olyan terültek globális analizálását is szükségessé teszi, amelyek eddig mentesek voltan az ilyen természeti katasztrófáktól.

 

El tudná mondani olvasóinknak, mi a SaMoTer Nap célja és hogyan készíti elő az utat a kiállítás számára?

A 2014—es SaMoTer olyan fordulópont volt, amely meggyorsította formájának modernizálása felé tett lépéseinket. Új piaci forgatókönyv átültetéséhez a kiállítást sokkal inkább egy olyan hatékony üzleti és képzési eszközzé kellett tennünk, amely a szektor vállalatainak speciális igényein alapul. Egy olyan háromévente megrendezésre kerülő kiállítás számára, mint a SaMoTer, szükségesnek láttuk létrehozni egy promóciós és folyamatos szakmai aktualizáló platformot, amely nem ér véget a rendezvény négy napjával, hanem folytatódik „off-line”; folyamatos kapcsolatot tart fenn a kiállítókkal és a szakemberekkel végig kísérve őket a következő rendezvényig. Ez volt az elképzelés a SaMoTer Nap létrehozásával, ami most van a harmadik évében: ez a rendezvény áttekintést nyújt a jelen piaci helyzetről és a jövő kilátásairól, irányelv az olasz és a nemzetközi forgatókönyv számára. Az adatokat a Samoter-VeronafiereObservatory (Figyelő) szolgáltatja havi jelentéssel a külkereskedelemről, negyedéves jelentéssel az építőiparról és éves jelentéssel az építőipari és földmunkagépek és berendezések világpiacáról.

 

A hazai és a nemzetközi vállalatok évek óta nagyon várják és készülnek erre a rendezvényre. A SaMoTer növeli az eladásaikat?

A kereskedelmi vásárok mindig is eszközként szolgálják a vállalatok üzleti céljait. Elég azt mondani, hogy egyedül Olaszországban, a kiállítási rendszer 60 milliárd eurós forgalmat generál és a hazai export közel 50%-át. Meg vagyunk győződve arról, hogy a SaMoTer az odalátogató szakembereknek lehetőséget jelent arra, hogy a fellendülés ezen jeleiből a lehető legtöbbet hozzák ki az olasz és az európai piacokon. Az idén a SaMoTer a szektor egyetlen olyan b2b rendezvénye az európai naptárban, melyet a CECE támogat, és mi azon dolgozunk, hogy a kiállítók és a látogatók maximálisan profitálhassanak belőle. Energiát és forrásokat fektettünk be a 2017-es SaMoTer előkészítése során, kezdve azzal, hogy minősített külföldi szakemberek látogatását biztosítjuk a referencia piacokról főként Európából, a balkáni országokból és a Maghreb területről: Franciaország, Svájc, Németország, Ausztria, Cseh Köztársaság, balkáni országok, Magyarország, Marokkó, Algéria, Tunézia, Egyiptom és Törökország. Ezt az elkötelezettségünket elismerték a nagy vállalatok is azzal, hogy megerősítették részvételüket februárban. Megemlíteném többek között a Case-CNH, a Kobelco, Komatsu, Doosan-Bobcat ésYanmarvállalatokat, valamint az Asphalica-n az Ammann, MariniésWirtgen cégeket.

 

Milyen ígéretet jelent ez a rendezvény az olasz építőipari cégek számára, különös tekintettel az innovációkra?

Azon túl, hogy a 2017-es SaMoTer a hidrogeológiai kockázatok és környezeti veszélyek megelőzésére fókuszál, jelentős figyelmet fordít az innovációra is, kiemelve az intelligens gépeket és technológiai platformokat az ember-és-gép (H2M) valamint a gép-és-gép (M2M) kölcsönhatásban. A környezet fenntarthatósága egy másik fő téma alacsony kibocsájtású és energia hatékony hibrid gépek bemutatásával, valamint a terület-helyreállítási folyamatok. Mindezek előzetesét múlt novemberben szerveztük Veronában a SaMoTer Nap alkalmával, melynek keretében sor került a SaMoTer Innovációs Díj átadására – a Nemzetközi Műszaki Innovációs Verseny eredményeként, melyet a CNR-Imamoter, a Mezőgazdasági és Földmunkagépek Intézetével közösen szerveztünk. Célkitűzésünk ugyanaz volt, mint ami magának a SaMoTer-nek a megszervezésével is vezérelt bennünket: a nemzetközi építőipari szektor műszaki és technológiai fejlődéseinek bemutatására és támogatására létrehozni egy minősített nemzetközi „kirakatot” az innovatív beruházások eredményeinek értékelésére és a terület szakembereinek lehetőséget biztosítva ismereteik bővítésére és a műszaki-építési fejlődések, az építési területi berendezések világában a legfrissebb információk megszerzésére.

 

Milyen programok várják az építőipari szakembereket?

A szakemberek számára szervezett programok különösen imponálóak, mivel felölelik a teljes építőipart. Valamennyi képviselt kereskedelmi terület számára lesznek kezdeményezések és tevékenységek. Nagy hangsúlyt fektetünk a képzésre és a szakmai aktualitásokra: a „SaMoTer Képzés & Oktatás” rendszer tartalmaz kurzusokat, melyeken építészek, mérnökök és geológusok szakmai szövetségei által elismert kredit-pontokat lehet szerezni, együttműködve vezető egyetemekkel – mint például az IUAV Velence, vagy a Trento-i Egyetem Építőmérnöki, Környezeti és Műszaki Mérnöki Kara – és természetesen földmunkagépek, mobil emelőgépek és mixerek kezelői számára. És ne feledkezzünk meg a kereskedelmi és bemutató területekről sem, mint például a demo interaktív terület a gépek munka közbeni kipróbálásához, vagy a b2b találkozók, melyek középpontjában ez alkalommal az afrikai lehetőségek állnak.

 

A kiállítást a nagyközönség is látogatja. Hogyan teszik számukra érdekessé a gépek és innovációk e mikro világát?

Bár a SaMoTer egy kifejezetten b2b kereskedelmi rendezvény, mindamellett miden alkalommal jelentős számban látogatják a földmunkagépek lelkes hívei, akik nem vesznek részt vásárlási döntésekben. Gondolok itt azokra a kezelőkre, akik vezetik ezeket a gépeket, valamint tanulókra, akik építőipari főiskolák vagy mérnöki karok hallgatói. A legfontosabb szektor kiállítást kínáljuk nekik Olaszországban, melyet számos innováció tesz teljessé, mint amilyenek például a SaMoTer Műszaki Innovációs Díjra benevezettek, amelyek az olasz piacon lesznek előzetesen bemutatva. A nagyobb nemzetközi márkákból kiemelkedő trendek, amelyek a SaMoTer-en megcsodálhatóak, az elektronika széleskörű alkalmazásával biztonságosabb, felhasználó-barát építőgépek irányába mutatnak.

 

Amennyiben ez megjósolható, változik-e a SaMoTer megrendezésének gyakorisága a jövőben?

Ez egy olyan kérdés, amiről feltétlenül beszélnünk kell. A Veronai Vásár mindig figyelemmel kíséri a portfóliójába tartozó rendezvények növekedését és megragadja az új lehetőségeket, melyekkel segítheti ügyfelei üzleti tevékenységét. Kerekasztal beszélgetéseket folytatunk a főbb kereskedelmi szövetségekkel és vezető cégekkel; figyelemmel kísérjük a tevékenységünket érintő gazdasági forgatókönyv alakulását, amely csak most mutatja a fellendülés első jeleit a 2008-ban kezdődött összeomlást követően.

Mint ahogyan Ön is tudja, 1993-ban a rendezvény csatlakozott a CECE (Európai Bizottság, amely összefogja a földmunkagépek és építőipari gépszektor gyártóinak szövetségeit) által támogatott európai kereskedelmi vásárok köréhez. Ennek eredményeképpen elfogadtunk egy időbeosztást az átfedések elkerülése érdekében. Eltérő ütemezésről beszélni a SaMoTer esetében még korai lenne, de minden attól függ, hogyan alakul a piac: ha folytatódik a piaci növekedés és a cégek kifejezik ez irányú érdeklődésüket, a Veronai Vásár természetesen örömmel vitatja majd meg a dolgot.

 

Milyen üzenetet szeretne küldeni azon olvasóinknak, akiknek szándékukban áll meglátogatni a SaMoTer-t 2017-ben?

Remélem, valamennyi olvasójukat üdvözölhetem itt Veronában a kiállításon: ez fontos lehetőség lesz az építőipari szektorra figyelő világ számára, mert meggyőződésem, hogy csak akkor érhetünk el fellendülést és nézhetünk optimistán a jövőbe, ha együtt dolgozunk.

 

A Veronai Vásár hatalmas munkát fektetett ennek a kiállításnak a megszervezésébe. A zárás után meg szokták a sikert ünnepelni?

Minden nagyobb kereskedelmi vásár mögött, még ha csak négy napig tart is, jelentős mértékű aprólékos előkészítő munka zajlik stratégiai, kereskedelmi, kommunikációs és logisztikai területen.

Ebben az összefüggésben a Veronai Vásár vezető szerepet tölt be mivel több, mint száz éves tapasztalattalrendelkezik, mint kiállítás szervező, 1898-as megalapítása óta. A SaMoTer-t megelőző három éves előkészítő munkát követően nagyfokú elvárásainkat osztják a vállalatok és a szakemberek. Tartva magunkat a hagyományokhoz itt a Veronai Vásárban reméljük, hogy a kiállítás utolsó napját olyan tószttal zárhatjuk, melyben mindenki részt vesz, aki segített a megvalósításában. Nehezen képzelhető el másként, hiszen a Veronai Vásár ad otthont minden évben a Vinitaly-nak, az egyik legfontosabb nemzetközi borkiállításnak, és régiónkban termelik a világ néhány legelismertebb márkáját.

PARTNEREINK
bannerbanner
EUROXTRADE A FACEBOOKON