KEZDŐLAPESEMÉNYEKE-MAGAZINCIKKEKPARTNEREINKKAPCSOLAT
Húsz esztendeje az olykor rögös úton

A fennállásának 20. évfordulóját az idén ünneplő Terra Hungária Kft. ügyvezetője, Kendik Norbertné a közelmúltban két magazinnak is interjút adott, melyekben szólt a cég történetéről, jelenéről és jövőbeni terveiről. A cikkekben megjelent legérdekesebb információkból válogattunkígy megtudhatjuk, hogy továbbra is a kotró-rakodó a cég legnépszerűbb terméke, valamint, hogy a hulladék újrahasznosítás területén alkalmazható eszközöknek is beszállítói immáron.

A DDD Magazinnak adott interjúban az elöljárót a Terra által megélt legnehezebb időszakokról kérdezte az újságíró, melyre Kendik Norbertné így reagált: „2009-ben megszüntettük az anyagmozgató üzletágat. Mindez személyi konzekvenciákkal is járt. Az itt maradt dolgozóknak is nőtt a leterheltsége, több szegmensre kellett rálátniuk. Mindez az alapítás óta itt lévőként bizony nem volt könnyű nekem sem”. A vezető szerint a JCB, mint világmárka képviselete működésük kulcskérdése: „Építve arra, hogy egy olyan világcéget képviselünk, mint a JCB, és partnereink jelentős része erős márkahűséggel rendelkezik, belevágtunk a bérleti konstrukciókba”.

Kendik Norbertné hozzátette: a komoly versenytársak, erős konkurencia mellett az építőipari gépkereskedelemben eddig elfoglalt vezető pozíciójukat szeretnék megőrizni, lehetőség szerint erősíteni. A cég 5 éves stratégiájában szerepel, hogy a jelenlengi, 22 %-os piaci részesedésüket 30 %-ra emeljék. Újságírói kérdésre, mely szerint tervezik-e új, olcsóbb márkák bevezetését, így reagált a potentát: „Noha egy olcsóbb alternatíva rövidtávon eredményesebbé tehetné a céget, a JCB-vel összeforrt annyira a Terra Hungária neve, hogy ezt a két évtized alatt felépített jó üzleti hírnevet biztonsággal tudjuk kamatoztatni. Új területek bevonása viszont már most is része mindennapjainknak: speciális, a hulladék újrahasznosítás területén használt eszközökkel már számtalan projekteknek voltunk beszállítói”. 

A jubileumát ünneplő cég elöljárója a Magyar Építő Fórumnak elmondta, hogy a kotró-rakodók a legnépszerűbb termékek a hazai piacon és ebben a Terra abszolút piacvezető, 40-50 százalékos részesedéssel: „Érdekes dolog ez, mert sokan már tíz éve is a kotró-rakodók darabszámának jelentős csökkenését prognosztizálták, mondván, ezeket a gépeket fokozatosan kiszorítják majd a midi- és minikotrók, és a csúszókormányzású rakodók. Ez eddig nem történt meg, és azt gondolom, hogy a következő négy-öt évben nem is igazán fog. A hazai építőipari vállalkozások egy jelentős része továbbra is előszeretettel vásárolja a kotró-rakodókat, hiszen ezek többféle munkánál bevethető multifunkcionális gépek, amelyek költséghatékony megoldást jelentenek a tekintetben is, hogy egy gép áráért egy kotróhoz és egy rakodóhoz is hozzájut az ember. Ez főleg a kisebb és közepes méretű cégek számára továbbra is vonzó alternatíva”. 

A cég 2011-től tartó növekedése jelentős siker – jegyezte meg az interjú készítője, melyre Kendik Norbertné így reagált: „Azt gondolom, hogy a folyamatosan bővülő termékpaletta és a minőségi szolgáltatás jelentik a két legalapvetőbb pillért. Az első adott, a JCB nagyon színvonalú termékeket állít elő egyre szélesebb szegmensben, mi pedig arra törekszünk, hogy bizalmi kapcsolatot építsünk ki a partnereinkkel, és a gépek mellé megfelelő alkatrészellátást és szervizhátteret biztosítsunk. Kell egy csapat, és ez szerencsére adott nálunk, mert a munkatársaink szeretnek nálunk dolgozni, lojálisak a céggel. Folyamatosan keressük az új lehetőségeket. 2011-ben indult el a bérgép üzletágunk, ami nagyon lépésnek bizonyult. A kis- és nagyobb méretű földmunkagépek mellett a csatornadúcok számítanak az egyik legkelendőbb terméknek, partnereink nemritkán öt-hat hónapra is kikölcsönzik ezeket a termékeket. Mindeközben leépítettük azokat a tevékenységeket, amelyek nem voltak sikeresek, így megváltunk a targoncáktól és az ipari üzletágunkat is leépítettük”. 

 

forrás: 

DDD Magazin

Magyar Építő Fórum

 

PARTNEREINK
bannerbanner
EUROXTRADE A FACEBOOKON