KEZDŐLAPESEMÉNYEKE-MAGAZINCIKKEKPARTNEREINKKAPCSOLAT
3 tipp az antarktiszi túléléshez – a LiuGong sarkvidéki tapasztalatai

A Best Machinery Blog rendszeres olvasói bizonyára emlékeznek még arra a cikkre, melyben arról számoltak be, hogy a LiuGong munkagépeket küldött a Déli-sarkra. A következőp cikkben a csapat szervízmérnökével készült interjút tesszük közzé.

Amikor a LiuGong elnöksége arról beszél, hogy a vállalat erős, akkor azt be is tudják bizonyítani! Kína első számú építőipari berendezés-gyártója 2012-ben egyezményt írt alá a Kínai Sarkköri Kutatóintézettel (PRIC), melyben deklarálták, hogy a LiuGong két géppel támogatja a PRIC tudományos sarkköri kutatásait. Az eseményre a shanghai Mingyue Hotelben került sor. Ez az első alkalom, amikor egy LiuGong berendezés a világ legzordabb környezetében kerül bevetésre.

A két gép a 920D lánctalpas kotró, valamint a 856-os homlokrakodó, mely berendezések a LiuGong már bizonyított technológiáját reprezentálják és a világon a legnépszerűbb modellek.

Yan Wei a túlélés érdekében három kemény szabályt tart be, mikor munkába indul: nem zárja be a jármű ajtaját, nem reteszeli a tetőablakot, és kizárólag egyedül vezeti a járműveket. "Nagyon fontos, hogy gyorsan kimássz, ha a hójáró autó becsúszik a tengerbe, ezért az első két szabály. A harmadik sokkal mellbevágóbb: ha valami baj történik, akkor csak a saját életed megmentésével kelljen foglalkoznod!"

Wei a LiuGong sarkvidéki kutatócsapatának vezető szerelője. Kínai expedíciók keretében dolgozott már az Északi-sarkon, de az Antarktiszon is javított munkagépet. Feladata a gépek karbantartása és nehéz körülmények közötti kezelése. Mindezek mellett a végtelen jégmezőkön ő szállítja a legénység felszerelését is. Az Antarktiszon a biztonság mindig elsődleges, de a rakomány kirakodása sok veszélyt rejt. Nem kevésbé problémás a nyári jégen történő közlekedés. Ilyenkor a jég olvadni kezd, könnyen beszakadhat a hómobil 5,5 tonnás önsúlya és a rakományt hordozó szánkó másfél tonnája alatt.

Wei tisztán emlékszik első antarktiszi napjára, amikor 2008 végén végignézte, hogyan esik repedésbe egy hómobil a Snow Dragon nevű hajó kirakodásánál, Kína 26. sarkvidéki expedíciója során.

"A hómobil néhány másodperc alatt a jeges tengerbe süllyedt. Mindenki kétségbeesve kiabált a vezetőnek, Xu Xiaxingnak. Szerencsére Xu kimászott a tetőablakon, és a jég egy repedésén a felszínre tudott úszni. Öt évvel a baleset után a Snow Dragon kirakodásánál hallott hangok még mindig a fülemben vibrálnak." – emlékezett Wei.

"Azóta is a Snow Dragon hozza az utánpótlást, de minden egyes kirakodás során borsódzik a hátam. Az eset óta alkalmazom a túlélés 3 szabályát... Valójában csak a járművekben utazunk egyedül, de a társak ott jönnek mögöttem. Ez igazi csapatmunka, mindig figyelünk a másikra." A csapatok akár napi 16 órát is dolgoznak a hajó érkezését követően, mivel évente alig több mint egy hónap áll a rendelkezésükre ahhoz, hogy berendezkedjenek és elvégezzék az épületek karbantartását. Ha a kirakodás gyors, akkor több idő marad az építési munkálatokra. Wei már több mint 17 hónapot töltött a sarkvidék fagyos természeti csodái között, Kína két déli-sarki bázisán.

“20 évvel ezelőtt hallottam a hírekben hazánk arktiszi és antarktiszi kutatásairól. Lenyűgözött a táj, valamint a vadon élő állatok szépsége. Akkoriban álmaimban sem gondoltam volna, hogy egykor itt fogok dolgozni.” Wei álma valóra vált, amikor a LiuGong is szerepet vállalt a sarkköri kutatásokban.

"Nagy kihívást jelent számomra, hogy a gépeket minden körülmények között üzembiztos állapotban tartsam. Egy LiuGong homlokrakodó gépet, egy 22 tonnás LiuGong láncos kotrót, valamint a csapat hójáró autóit és hómobiljait szervizelem. Extrém alacsony a hőmérséklet, a légnyomás változik, de az erős szél és az intenzív UV sugárzás további nehézségeket okoz. Számomra ez a feladat nagyon csábító volt. Végtelenül keményen dolgoztam a lehetőségért, hogy csatlakozhassak a kínai sarkkutató csapathoz.” – mondta Wei.

Az extrém környezet a szervizcsapaton kívül a LiuGong mérnökei számára is megmérettetést jelent. Ethan Yan, a gépgyártó cég fejlesztésért felelős alelnöke szerint számukra az expedíció legfőbb célja az, hogy gépeiket a legzordabb körülmények között is kipróbálhassák. A LiuGong munkagépeknek helyt kell állniuk az Antarktiszon, de nem hibásodhatnak meg a szaharai hőségben sem.

forrás: www.bestmachinery.hu

PARTNEREINK
bannerbanner
EUROXTRADE A FACEBOOKON