KEZDŐLAPESEMÉNYEKE-MAGAZINCIKKEKPARTNEREINKKAPCSOLAT
Így működik: a hibrid hajtáslánc

A hibrid hajtásláncot egy dízel- és egy elektromos motor kombinációja alkotja. Elinduláskor és kis sebesség mellett a teherautót pusztán az elektromos motor hajtja. Nagyobb sebességnél működésbe lép a dízelmotor, és a két motor egymással párhuzamosan üzemel.

Dízelmotor (D)
Ez egy alapkivitelű 7 literes dízelmotor, amely valamennyi hagyományos FE teherautóban megtalálható. Kis sebességnél azonban nincs használatban, és automatikusan leáll a teherautó megállásakor, elkerülve a szükségleten alapjárati üzemet.

Motor Drive System MDS (G) és energiaátalakító (E)
Álló helyzetből indulva az MDS elektromos motorként működik, amelyet az akkumulátor táplál. Fékezéskor azonban az energia áramlása megfordul, és az MDS generátorként működve a visszanyert energiát az akkumulátorok töltésére fordítja.

 I-Shift (I) automatizált sebességváltó és hajtáslánc-vezérlő egység (PMU)
Ez a két komponens együtt alkotja a hibrid hajtáslánc agyát, tartalmazva a fokozatváltások és az erőforrások automatikus kezeléséhez szükséges teljes intelligenciát, az üzemanyag-fogyasztás és a hatékonyság optimalizálása érdekében.

Akkumulátorok (B)
Az elektromos hajtásláncot 600 V-os, 120 kW kapacitású lítium-ion akkumulátorok táplálják. Ezek a fékezéskor keletkező energia visszanyerése révén tölthetők.

Volvo Hungária Kft.

PARTNEREINK
bannerbanner
EUROXTRADE A FACEBOOKON