KEZDŐLAPESEMÉNYEKE-MAGAZINCIKKEKPARTNEREINKKAPCSOLAT
Hatékonyságnövelés a nagyteljesítményű JCB rakodóknál

A JCB a tavalyi évben mutatta be két új gumikerekes rakodógépét - a 427 és 437 típust, amelyek a vásárlóknak nagyobb hatékonyságot, kisebb károsanyag kibocsátást és nagyobb kezelői kényelmet kínálnak.

A legfontosabb változások:

  • A Stage 3B / Tier 4 interim emisszió teljesítése gázolaj részecskeszűrő vagy kipufogó utókezelő adalék igénye nélkül
  • A nyomaték 9.4 %-al növekedett a 427-es modellen
  • Intelligens motor hatékonyság jellemzők
  • Az új automatikus differenciálzáras tengellyel akár 100 % vonóerő
  • Max. 16 %-al jobb üzemanyagfogyasztás
  • Jelentősen alacsonyabb zajszint a kezelőfülkében
  • Új kialakítás

A nagy hatékonyságú motor az EU Stage IIIB és US Tier 4 Interim emissziós előírást egy gázolaj oxidációs katalizátorral (DOC), de gázolaj részecskeszűrő (DPF) vagy kipufogó utókezelő adalék igénye nélkül teljesíti. A változó geometriájú turbófeltöltővel, a Cummins motor nagynyomású közös vezetékes üzemanyag befecskendező rendszert, hűtött kipufogógáz visszavezetőt és egy gázolaj oxidációs katalizátort tartalmaz.

A JCB 437 kiemelkedő 173 LE (129 kW) teljesítménnyel rendelkezik, míg a JCB 427 158 LE (118 kW) teljesítményt nyújt, valamint 9.4 %-al nagyobb, 801Nm nyomatékot biztosít. A gép alacsony sebességű hűtőventillátorral, alacsony üresjárati sebességgel (700 f/p 30 mp inaktivitás után), opcionális motor leállító móddal és kiválasztható motor üzemmódokkal is rendelkezik. Az új motormodellek lehetővé teszik, hogy a 427 és 437 típusok tökéletesen alkalmazkodjanak a kívánt alkalmazáshoz, így a gazdaságos üzemmódban nagyobb hatékonyságot biztosítanak kisebb teljesítményt igénylő feladatokhoz a maximum 1800 ford/perc motor fordulatszámon.

A ZF négysebességes automatikus terhelés alatt kapcsolható sebességváltó szériatartozék, de opciósan ötsebességes változat is kapható. A 427 Agri változat 6 sebességes hajtóművel és nyomatékzárral van felszerelve.

Szintén szériatartozék egy intelligens tengelykapcsoló szétválasztó mind a 4-, mind az 5-sebességes sebességváltónál, ami ideálissá teszi teherautó rakodásakor vagy szűk helyen való kanyarodáskor. A rendszer dinamikusan állítja be a tengelykapcsoló szétválasztási pontot a sebességváltó kimenő nyomatékától és a féknyomástól függően. Hatékonyan szétválasztja a tengelykapcsolót a vonóerő korlátozásához és csökkenti a fék kopását az új ZF tengelyeken.

A további fejlesztések közé tartozik még a JCB Smooth Ride System állíthatósága, így az állandóan működtethető, ami lehetővé teszi a munkaszerelékekkel, mint pl. hóeke és seprű, való jobb teljesítményt.

Az opciós Hajtás Hatékonysági Csomag (Driveline Efficiency Package) a standard kerék centrifugális fékekkel, progresszív tengelykapcsoló szétkapcsolóval és az az opciós nyomatékzárral felszerelt 5-sebességes sebességváltóval és automatikus differenciálzáras tengelyekkel max. 16% tényleges üzemanyag-megtakarítást eredményez.

A kabinba szerelt újdonságok közül az első az új műszerfal analóg kijelzőkkel és teljesen színes LCD monitorral, szemléletes menürendszerrel. Ez számos valósidejű információt szolgáltat a gépállapottól kezdve a termelékenységen és hatékonyságon át az üzemanyag-fogyasztásig és ciklusidőkig. A kezelői környezet fejlesztéseit a kezelőfülkén belüli zajszintnek az imponáló 68 dB(A) értékre való csökkentése teszi teljessé.

A JCB 427 és 437 rendelhető hagyományos többkaros elrendezéssel vagy egy joystickes változatban is. Ezen kívül több rakodókar opció is választható, HT, ZX, High Lift HT és a Super High Lift HT a 437-en, így a rakodó ténylegesen minden egyedi alkalmazáshoz igazítható.

A modellek megtartják a kategóriavezető szerviz és karbantartási hozzáférési lehetőségeket 500 üzemórás szervizidőszakokkal.

forrás: www.terra.co.hu

PARTNEREINK
bannerbanner
EUROXTRADE A FACEBOOKON